2012. március 19., hétfő

***** INTŐT NEM ADHATSZ TE NEKEM ÍRTAM: 2012.03.15. SHARLOTTE SAROLTA MOLNÁR KÖLTŐ NYÍREGYHÁZA - ROHOD - MÁROKPAPI MAGYARORSZÁG - HUNGARY Szabolcs - Szatmár - Bereg -Megye FILEPNÉ MOLNÁR SAROLTA

























Nem elégszem meg *Életemmel,                                                    
 Többhez - többet akarok,
... mint ahogyan,
 a Föld sem elégszik meg a vízzel,
 és a tűz sem mondja azt, 
hogy elég !
Szívem azt mondja,
 próbáljalak meg téged,
hogy meglássam mi a jó nekem ?
De íme !
     Ez is hiábavalóság !
Kezek melytől erőszaktételt szenvedek,
melyek kik meghaltak,
 megvédeni nem tudnak .
De akik még élnek,
azok segíthetnének !
Te csak,
 ne dédelgesd lélekfájdalmamat ,
   nem kapcsolhatsz össze magaddal ,
ha én nem akarom azt !
Testem azé,
    kihez rendelem *Önmagam ,
s azt én mondom meg,
hogy kié lesz az ?
   Ölj meg Engem !
...De én akkor sem akarlak !
Távozz tőlem,
 ...  s ha elesek,
akkor sem emelj fel !
Ha te megtámadsz engem,
  van ki megvéd engem.
A hármas kötél,
nem szakad olyan hamar el !
    Intőt nem adhatsz *Te Nekem,
helyettem más ad majd neked!
Gonoszt láttam a Nap alatt ,
s nagy baj az emberen !
  Hogy mi a jó nekem e világon?
 Ne te mond meg azt nekem !
Kicsoda merné megmondani azt nekem,
  mit művelek én?
Istenfélőnek csak jó dolga lehet :
   Az én ruhám mindenkor fehér ,
mert az én szelídségem,
 bűnöket csendesít .
Ha meghallom a harang zúgását,
felkelek a madár szóra,
hogy csókoljon meg engem,
az *Ő szájának csókjaival ott,
 hol legeltetsz,
hol deleltetsz délben.
Társaságodban,
 fátylat borítok magamra,
hogy ne lásd szépségemet .
A rózsád vagyok,
   és a völgyek lilioma.
 Bal kezed az én fejem alatt van,
jobb kezeddel pedig,
megölelsz engemet .
De *Intőt akkor sem adhatsz én nekem !
  Ugrálok az én *Hegyemen ,
mely ott áll a mi városunktól túl .
 Néz ablakomon keresztül,
 ... tekinget rostélyokon keresztül .
  A tél elmúlt, az eső elment,
s virágok láttatnak a földön,
s jó illatot adnak .
Ha meghűsöl a Nap,
s az árnyékok elmúlnak,
jő a sötétség,
     ... ugye *Velem Maradsz ?
Éjjelen keresnem azt,
kit szeret az én lelkem,
  ezúttal ez most elmarad .
     Mert itt vagy velem:
Serkenj fel északi szél,
 jöjj el hozzám déli szél !
--- S fújj el engem szerelmemmel,
oda hol *Lakom Én!
    Kívánatos szerszámának jó illatát ,
az enyémmel benedvesítem én !
 Tégy engem mint pecsétet,
 a te szívedre ,
mintegy pecsétet a te karodra .
Az én szeretetem ,
sok víz  sem oltja el ,
és folyóvizek sem boríthatják el .
De neked testeden nincs épség,
csak csupa seb és dagadás ,
melyeket be nem kötnek,
s mások vérében,
 nem gyönyörködöm .
Megtisztult vagyok,
és igazságra törekedem.
   Ha megindul az erdő fái, 
a szél miatt,
nyugodt vagyok,
 mert nem félek én .
Rajtam van *Istenem erős keze,
hogy megtanítson engem .
Ha felgerjedt tüzem ,
tövist és gazt emészt:
Meggyújtom a sűrű erdőt,
s haragomat kiöntöm én,
mert kezem felemelve van még,
 ... s *Intőt , 
még mindig nem adhatsz nekem,
mert mellettem áll az,
aki engem őrizve félt !
Elriasztom a bűnös embert,
s elrabolom a gonoszságát:
 Eltaposom mint utca sarát,
és gyomlálgathassa magát !
   Szárasztó szelem kiemeli,
s megmenti talán,
   de előtte könyörögjön , 
hogy felgerjedt tőle haragom!
Szökdeljen el ,
s nyugodt legyen,
 fáradtságom ellene !


ÍRTAM:2012.03.15.



SHARLOTTE SAROLTA KÖLTŐ
NYÍREGYHÁZA - MAGYARORSZÁG  HUNGARY    



              










1 megjegyzés: