2012. március 27., kedd

***** AMIT ÉN TUDHATOK TE AZT NEM TUDHATOD ÍRTAM: 2012.02.10. SHARLOTTE SAROLTA MOLNÁR KÖLTŐ NYÍREGYHÁZA - ROHOD - MÁROKPAPI MAGYARORSZÁG - HUNGARY FILEPNÉ MOLNÁR SAROLTA





















Sokan vannak a fejem hajszálainál is,
kik ok nélkül bántanak,
és gyűlölnek engem.
   Hullanak rám mint a falevelek,
s gyötrik lelkemet.
Ments ki engem kérlek az iszapból,
hogy el ne süllyedjek !
Örvény is el ne nyeljen engem,
s veremnek szája,
 be ne záruljon felettem.
   Siess és hallgass meg engem!
Légy közel hozzám,
az én lelkemhez,
és szabadíts meg ellenségeimtől.
   Tudnod kell, hogy igazat mondok ,
hogy én jó ember vagyok.
   Ételembe, 
italomba mérget raknának:
      ... De sötétüljön el szemeik,
hogy ne lássanak:
Bűnhődjenek meg ,
   és roskadozzanak össze érettem .
Palotájuk legyen puszta,
hajlékukban lakos se legyen:
  Engem pedig szenvedőt ,
   emelj fel magasra !
 Szégyenüljenek meg,
kik életemre törnek.
   Én tisztellek téged,
 de te riadj meg ,
kik bajomat kívánják,
s gyalázzanak meg téged!
   Az én *Hegyem békességet teremt,
ameddig csak a Hold fénylik az égen.
    Nyaljátok a port, és szomjazzatok,
s tele pohárból sohasem igyatok!
    Szívemet tisztán tartom,
s fogom valaki jobb kezét, 
ki megvéd!
Síkos földön fejszédet emelgeted,
az erdőnek sűrű fáira,
mit lángra borítani nem tudsz .
   Tengert ketté hasítani sem tudsz,
és összetörni vízben a halak fejeit.
    Formálni sem tudsz,
mert amit én tudhatok,
te azt nem tudhatod!
    Az én drága (1) igaz barátom,
az egyetlen, ki tudja azt,
hogy miről beszélek ?
Te tudatlan vagy és fásult.
Az én drága (1) igaz barátom,
ragyogó és *Felséges.
Kifoszthatatlan, 
bátor és erős szívű:
   Nem zsibbad és nem retten meg,
semmitől és senkitől.
Csöndes jó lelkű és segítő.
 De haragjára ne légy kíváncsi !
Jobb ha te azt nem tudod,
milyen, 
mikor felgerjed haragja !
Ő, egy nagy harcos
és az én egyetlen drága királyom,
kit nagyon féltek és szeretek:
   S van még valaki,
akit én nagyon szeretek.
    Aki az én drága Anyahitám.
Elég ha csak kezét felém tartja,
s hang hullámai,
 megrezzennek felém,
s én rögtön érzem a fényt,
    mely tüzessé teszi arcomat,
s szemeim tükrében ott látom én,
s oly *Boldog
 és Egészséges Vagyok Én !
   Szemeimet ébren tartom,
mégsem hánykolódom,
csak csodálkozom.
   Az én betegségem megváltozott,
mit a *Felségnek köszönhetek.
A felhők vizet ömlesztenek,
megzendülnek a fellegek,
s nyilai széjjel futkosnak.
   Mennydörgés fut a forgószélben,
    a lábam nyoma,
 ott van a tenger vízen,
melyen járni is megtanultam .
Isten dolgairól sem feledkezem meg ,
hű lelkem el nem hagyja *Őt soha !
   Sziklát hasítok meg a pusztában,
s kenyeret is adok, 
de  készíthetek húst is .
No, milyen vagyok?
S Ki Vagyok Én ?
Tűzet gyullasztok ellened,
és haragom gerjed ellened !
   Ráparancsolok a felhőre,
és megnyitom az egek ajtaját,
és hullatok le mannát eledelül,
s annyi húst, mint a por.
   Test vagyok én,
olyan mint ellebbenő szél:
   Fájdalom, 
már a kietlenben sem érhet engemet!


SHARLOTTE   SAROLTA   KÖLTŐ

MAGYARORSZÁG - HUNGARY
                           NYÍREGYHÁZA




             




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése