2012. március 23., péntek

***** KÉZÍVEM ERŐSSÉGE ÍRTAM: 2012.01.22. SHARLOTTE SAROLTA MOLNÁR KÖLTŐ NYÍREGYHÁZA - ROHOD - MÁROKPAPI MAGYARORSZÁG - HUNGARY
























Erőmmel felriasztom a tengert: 
    Leheletemmel megékesítem az eget,
s kezemmel átdöföm a futó kígyót,
olyan erős vagyok én!
Mennydörgésemet is kiérthetné meg ?
    Amíg az én lelkem én bennem van:
Istennek lehelete az én orromban van,
addig igazságomhoz ragaszkodom én .
   Nem lep meg árvíz, félelem,
s éjjel nem ragad el a zivatar .
   Helyemről szél sem ragad el:
Átkutatom a homályt,
s halál árnyékában a követ .
    Aknát török, földrengést megindítok .
 Van egy *Ösvényem,
melyet sas, sem sólyom szem,
nem látja azt:
      Elkötöm a folyók szivárgását,
az elrejtett dolgot pedig ,
a világosságra hozom.
  A vaknak szeme ,
a sántának lába volnék:
Gyökerem a víznek nyitva lesz,
az ágamon alszik a harmat.
    * Kézívem Erőssége lesz kezemben !
Úgy vársz te majd reám, mint az erőre,
s szájadat fogod tátani,
mint tavasz a záporra .
  Ha majd mosolygok,
arcom derűjét nem sötétítheti el senki.
 Nevethetsz rajtam,
s fogsz te kopár földet futni,
a sötét sivatag pusztájába.
   Keserű füvet tépsz majd,
s bokrok között ordítani:
    Az én utamat elrontani akarod,
romlásomat öregbíteni.
     Rettegések fordulnak ellenem,
a mint a vihar űzöd el tisztességemet.
Boldogságom eltűnik mint a felhő:
 Meglyuggatod csontjaim,
s a sok erőlködés miatt,
elváltozik az én ruházatom.
  Az árba vetsz engem,
s por és hamu leszek én,
    kiáltok hozzád,
 de te nem felelsz,
kegyetlenné változtál irántam.
  Kezed erejével 
már nem harcolsz ellenem:
Felemelsz, szélnek eresztesz engem,
és széttépsz engem a viharban.
Világosságot vártam,
és homály jön felém,
 s a csontom elég a hőség miatt.
   Zongorám hangja is
síróvá változik.
Ha az én lépésem letért az útjáról,
hogy más hajoljon rám,
 ha ruhátlan vagyok:
   Látom a kapuban,
az én segítségemet .
   Ha nézem a Napot,
mikor fényesen ragyog,
s a Holdat , mikor méltósággal halad :
    Tudom az én szívem ,
titkon elcsábult,
s szájammal megcsókolhatlak.
 Ajtómat az utas előtt megnyitom.
 Kinek hiányát érzem, ...
varázslatommal előhívom!




ÍRTAM: 2012. 01.22.


NYÍREGYHÁZA - MAGYARORSZÁG 

HUNGARY
           
SHARLOTTE SAROLTA KÖLTŐ


       
             


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése