2010. november 4., csütörtök

***** POROS ÚT ***** ÍRTAM: 2009.11.26. SHARLOTTE SAROLTA MOLNÁR KÖLTŐ NYÍREGYHÁZA - ROHOD - MÁROKPAPI Szabolcs - Szatmár - Bereg - megye FILEPNÉ MOLNÁR SAROLTA MAGYARORSZÁG - HUNGARY







                                             


* NYÍREGYHÁZA *







                                           




* NYÍREGYHÁZA *



Poros út,                                                                                    porfelhő fuvallata,                                                               
   sivatagnak repülő,
 apró molekuláris szemcséi,
 messziről jött s érkező hívatlan vendég,
    a természet csodája.
Vékony fehér fátylan átszűrt homály,
képet takaró  átlátszó fehérség,
megfestett hófehér terjengő légáramlat:
Én ide rakom magam ! 
Tetszel nekem Magyarország! 
Befestlek téged, 
   de te ne akard !
Emlékem így akkor is megmarad !
Nyüzsgő, hívogató,
 lélegzetelállító,
éden kertben illő csoda,
    a világ csodája .
Homályos szememmel betakarlak téged,
s én akkor is tisztán látlak téged !
Keringőt játszó hófehér ruhában,
fényt adok neked,
s megmutatom az utat neked .
Porosan is ragyogsz te nekem,
de vigyázz csak ember ! 
... féltsed és óvd a *Föld hosszú életét,
ha meghal, te is utána mégy !
Emberekben,
   fájdalmasan kevés könyörület:
 Kedvesség? Hmm! Minek az?
Csak késő ne legyen az !
Megjövendölt engedetlenség:
Szkeptikusak, illojálisak, hálátlanok .
Ha elvonulok én,
emlékem örökké benned él:
  Vadak, a jóságot nem szeretők:
Arcátlan ember,
    aki az erőszakhoz folyamodik .
Ölts magadra könyörületet,
    gyöngéd vonzalmat, kedvességet.
S adj hozzá méltó szeretetet !
Belső emberként, 
meg erősödhetsz .
A gyöngeség, 
a gyöngéd tulajdonság:
Fájdalmas tapasztalatokban volt részem,
  életünk során.
Ha kihűl a *Föld,
kihűl a szeretet, 
s eltűnik az *Élted !
Hoppá! 
Jó nagyot koppantam, s ez fáj !
Jó reggelt!
A lecke föladva!
Porfelhő ha takar téged,
az nem fájhat neked,
csak kárt tesz benned .
De az ember ha megsérti tested, 
megkarcol, megsebez,
 nagyon fájhat is az neked!
... Most pedig havas a táj,
 jéggel, 
zúzmarával s hulló hópelyhekkel,
mely sirat is az vele téged:
Ha esik a hó vagy eső,
sírok s hullik könnyeim ,
s a fájdalom eléri lelkemet ,
s Én csöndben tovább megyek :
Könnyek szöktek  a szemembe, 
miközben,
    hófehér bolyhos teremtményt figyelek ,
 közvetlen közelről .
Feküdtem a jégen,
    centiméterekre a pofijától:
Belenéztem szénfekete szemébe,
s végig futott a hideg a hátamon,
    a gyönyörűségtől .
A kis szőrcsomó,
       egyetlen pillantásáról,
  lélegzetvételéről sem akartam lemaradni:
A futók a versenyen,
 mindnyájan futnak,
  de csak egy kapja meg a díjat !
Vajon , tudod e ? 
.... hogy én leszek a díjas?
  Poros útból csillámpor,
     rózsa szirmokat hullató:
Csillogó, vakító, villogó fények,
melyek meg - meg villannak,
  hol vibrálnak,
      mely a szépnek mutatványa .
Búcsúzom hát,
 te pedig jöjj utánam! 
  Poros útból csodát csinálni,
s jó éjszakát kívánni!



ÍRTAM: 2009.11.26.

      SHARLOTTE  SAROLTA  KÖLTŐ
  NYÍREGYHÁZA - MAGYARORSZÁG 
                     HUNGARY
        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése