2010. szeptember 27., hétfő

***** SEBEZHETŐ ***** ÍRTAM: 1999.05.08. SHARLOTTE SAROLTA MOLNÁR KÖLTŐ EMLÉKDÁTUM: 2009.03.21. - 2010.03.28. NYÍREGYHÁZA - ROHOD - MÁROKPAPI Szabolcs - Szatmár - Bereg - Megye MAGYARORSZÁG - HUNGARY FILEPNÉ MOLNÁR SAROLTA













* VÁSÁROSNAMÉNYI KÓRHÁZ *

* EMLÉKDÁTUM: *
2009.03.21. - 2010.03.28.
* KÓRHÁZ : *
VÁSÁROSNAMÉNY
* VÁSÁROSNAMÉNYI KÓRHÁZ *

                                         


                                              


                                            




Felbolydult éjszakai nyugalmam,                                        s le sem hunytam a szemem .                                          Töprengtem, emésztettem magam:                                 
 Forgolódtam ágyamban ,
   mert csak,
 állandóan rád gondoltam azóta,
hogy először  megláttalak téged:
Olyan volt,
 mint elsőként felragyogó Nap,
  mely az égboltot bearanyozza:
    Úgy szerettem volna veled ,
többször kettesebe maradni, 
 olyankor amikor az ég kéken ,
csak nekünk ragyogott volna,
 a Nap pedig korongjával világít rajta .
Magas *Hegyről zuhogó vízesés alatt ,
  ruha nélkül állva , ketten egyedül ,
       s csak mi ketten!
 S hallani kacagásunk ,
mely vissza hangozna .
Vizes hosszú hullámos szőke hajam ,
meg - meg rázni csobbanó víztől:
Karodban a válladra összefonódva .
Az örömtől s boldogságtól ,
szívem szorongás fogta volna el .
Testünket s annak tüzes forróságát ,
   lázát, vízesés enyhítette volna:
 Meg volt minden oka: 
A vízesésnek ezüstösen csillogó tükre,
   reánk tükrözött volna ,
mint tükörben a tükörképem.
  Meséltem is neked, igaz történetet: 
Mesémben te nem is kételkedtél .
 Egyszer csak mégis megtörtént ,
     hogy nem hittél nekem:
Csöndesen zokogtam ,
 mintha arcom eső mosná .
Már félhold bámult volna ránk,
 mosolyogva ,
    aztán ,
*Telihold ábrázata  csilloghatott volna .
Nagy hullámok tornyosultak szívemben ,
      s közben elöntötte a bánat .
Sokat aggódtál értem ,
  s köszönöm is ezt neked: 
     De én nyugtatgattalak téged:
Döntened már csak neked kellett !
  Nem szóban hanem írásban ,
     de nem is levélben ,
 hanem egy gépen .
Bekövetkezett az elvárt bocsánat kérés .
Te reám bíztad a döntést ,
     én pedig választottam .
Eleinte Ősz volt ,
       majd az Őszt, Tél követte ,
  a Tél pedig a Tavaszt hozta el !
Zsenge falevelek zöldültek ,
     s tarka virágok nyitottak ,
  mikor egyszer csak szívem ,
       elöntötte a bánat:
Mindent föladtam ,
  s a hullámok összecsapódtak .
Dönteni képtelen voltam,
    mert te elnyelni igyekeztél engem !
Dorgáltál , s ez nem tetszett nekem !
     Tudtam , 
hogy nem lett volna szabad, 
       elkezdenem !
Zöldes barna szemem ,
  a te fekete szemeddel szemezett volna,
     úgy mint akkor ,
  amikor játékosan ,
ugyanezt tetted  valahol!
 Amikor nem láthattalak ,
mintha villám sújtott volna:
Tenyeredbe hajtottam volna homlokom,
     s te kezeddel , 
fejem fölemelted volna ,
  magadhoz szorítva,
s a szám a száddal, 
összeért volna !
  Akkor én,
 nagyon boldog lettem volna !
Hullámok gyakran összecsaptak ,
s nagyokat csobbantak!                                                      
S közben  nevemen szólítva ,                                    szempillantás alatt ,                                                         
   ugyan azt mondtad volna ,
 mint akkor!
" Sebezhető vagyok! "
A lényegre rögtön rátapintva,
   a víz tükre ,
 meg sem rezzent volna!




                    ÍRTAM: 1999.05.08.
    




          * SHARLOTTE - CHARLOTTE *
     NYÍREGYHÁZA - MAGYARORSZÁG                               HUNGARY

1 megjegyzés: