2012. január 4., szerda

***** HOGY SEGÍTHESSEK NÉPEMEN ÍRTAM: 2011.01.02. SHARLOTTE SAROLTA MOLNÁR KÖLTŐ NYÍREGYHÁZA - ROHOD - MÁROKPAPI Szabolcs - Szatmár - Bereg - Megye MAGYARORSZÁG - HUNGARY FILEPNÉ MOLNÁR SAROLTA
























 Gabona kell a népnek,                                                
hogy egyen, hogy éljen.
Rabság alá adjuk fiainkat, lányainkat,
s nincs megváltható erő,
mert szőlőink is másoké már.
Ó, Uram!
Erősítsd meg az én kezeimet,
hogy segíthessek a *Népemen!
Mesehullámban illő illúziókban élni,
hogyan lehet élni *Életet ?
Nyisd meg Országunk kapuit,
míg még a Nap melegen süt ,
hogy *Néped élhessen ,
s ne pedig éhezzen .
Ne tedd be előttük az ajtót,
és ne zárd be azokat,
hogy éhen ne haljanak !
Országom ! 
A városod oly nagy,
és igen széles, 
s a *Nép, egyre kevés benne:
Meg kellene számlálnod *Néped, 
Országom ,
.... mert hagynak elfelé téged ,
mert már nem szeretnek téged!
Rabság foglyai sohasem jönnek vissza:
Ha már te is azt mondod baj van,
kiben annyira bíztunk,
akkor már tényleg nagy lehet a baj !
Kérdezi *Néped: ... 
Akkor hogyan tovább ?
Folyamatos áradó veréseket, 
ki bírja már ?
Ó, Uram ! 
Adj erőt én nekem,
hogy *Segíthessek Népemen!
Éhező gyermekszemek mit értik azt ?
 ... hogy nincs kenyér !
Hiába szólnak: 
Anya , éhes vagyok !
Ha a válasz: 
... Bírd ki gyermekem,
talán Istenünk megsegít,
s küld majd egy jótevőt,
aki hoz majd kenyeret nekünk ,
hogy legalább azt együnk !
Ó, Istenem !
Mért is születtünk?
Ha lassan már nem betegség,
a halálunk okozója, hanem az éhezés !
Tégy valamit Istenem!
Adj erőt én nekem !
  Hogy segíthessek Népemen!
Mért csak fekete színt ismerjenek,
mikor vannak ettől,
 csodálatosabb színkeverékek,
melyek felvidíthatják őket ,
talán meg is etetik őket, 
és *Életre kelnek tőle !
Szívemet milliónyi darabokra törném,
s osztanám szét,
hogy *Népem ne éhezzék !
  ... S talán a vándorlást is befejeznék.
Megtartani *Népedet nem tudod,
s nagy szégyen ez néked ,
tudod e Országom! 
Ó, Uram !
Adj nekem rangot !
Hogy *Segíthessek Népemen !
Vérzik a szívem a *Népemért:
Éhező orcákat néznem,
oly nagy fájdalom ez nékem .
Hívlak én téged !
Gyere, ebédet adok én néked !
Aztán vacsorát, s majd reggelit,
s folytassuk ezt majd tovább,
s meglásd, 
szeretni is fogsz majd talán ,
s gyűlölni fogod azt,
kitől enni nem kapsz !
Ó, Uram !
Áldj meg engem *Földi Királlyá,
 hogy *Segíthessek a Népemen!
Adj kardot is kezembe,
s harcba is szállnék én vele !
Megnyítok,
 minden kaput előtted drága *Népem,
hogy eledelt kaphass végre!
S ezt mondom majd :
 Hogy egyél én drága *Népem!
Lakjál jól  mindennap ,
mert amíg én vagyok,
addig az éhezést ne ismerjétek :
De ha én mielőtt meghalok,
szerzek nektek újabb *Királyt,
aki ugyan úgy ,
ennetek ad majd nektek.
Ne búsuljatok *Drága Népem,
amíg én vagyok nektek !
Ha akarjátok,
örökre megmaradok,
 a szívetekbe néktek !
Látom a sok vérengző *Népet,
ki *Vért kíván inni,
mert betegek azok éppen,
akkor hogyan lehetne *Béke ?
 Szeretet és jobb *Élet?
Félek én Országom,
mert *Néped megnyugvásért, 
biztonságért kiált !
Ó, Uram !
Kiáltok én hozzád , hogy *Segíts,
hogy Segíthessek Népemen !
A rosszak ellen, állítok őrséget,
éjjel - nappal, 
hogy ne félj tőlük, drága *Népem !
Sok romokat hagytak maguk után,
 a rosszak:
 Nagy harcos testvéreim,
 megvédenek titeket.
A kőfal megmarad ők előttük,
fegyveresek távol tartják őket:
Mert egymástól messze esünk,
hajnal hasadástól, 
a csillagok feltámadásáig.
Ne félj, *Drága Népem !
Van , ki *Felettesem nékem,
és segítségül lesz nékem!
Csatlakozz hozzánk Drága Népem,
s meglásd,
 sokkal jobb lesz *Életed Néked !
Egy szebb,
 és *Boldogabb Jövő várhat téged !
Engedd , 
hogy *Segíthesselek Téged Népem !
Vagy én is csak álmodom éppen ?
Vagy a valóság ez éppen ?
Fölemelem Kezem, 
 s az *Égből, kenyeret hozok,
kősziklából víz fog fakadni,
s *Nektek Adom,
hogy egyetek és igyatok !
Csodatételem megkeményít engem:
A nagy bosszúságból,
s éhezésből kihozlak *Titeket:
 A felhő és tűznek oszlopa,
nem távozik el azok fölül,
kik *Éheztetnek Téged,
 drága *Népem !
Jó lelkemet nektek adom !
Szátokba vizet adok, 
hogy ne szomjazzatok!
Erőss városokat ,
 falvakat alkotunk,
s kövér lesz földünk:
 Kőből vágott kutakat készítünk,
szőlő és olajfás kerteket,
sok - sok gyümölcsfával.
Szerzek és megelégedettek,
meghíztok, s gyönyörködni fogtok!
A *Nyomorúságnak Nem Adlak Titeket !


                         ÍRTAM :2012.01.02.


       NYÍREGYHÁZA - MAGYARORSZÁG       HUNGARY
 SHARLOTTE SAROLTA KÖLTŐ


   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése